Szkoła Podstawowa nr 3 im. Adama Mickiewicza w Kraśniku

Kolejny dzień we Włoszech

Trzeci dzień rozpoczął się dość wcześnie bo o 7.30. Tym razem pierwsze rozmowy  i dzielenie się wrażeniami z ostatniego wieczoru odbywały się w drodze do uroczego włoskiego miasta Syrakuzy. Jednym z najważniejszych mieszkańców tej miejscowości był Archimedes. Również tutaj męczeńską śmiercią zmarła Św. Łucja. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od Parku Archeologicznego. Przechodząc wyznaczonymi ścieżkami mogliśmy obejrzeć: amfiteatr rzymski, teatr grecki, Ucho Dionizjusza czy szczątki grobu Archimedesa. Naszym przewodnikiem po mieście była Pani Gabriela, która była od początku zaangażowana w projekt i obecnie mieszka w Syrakuzach. Jako, że Włochy słyną z produkcji serów, organizatorzy zapewnili nam degustację regionalnych smakołyków. Po spacerze w parku archeologicznym udaliśmy się do centrum miasta na obiad, a stamtąd  przez targ, aż do placu Św. Łucji ( Piazza Santa Lucia) przy którym stoi Bazylika Św. Łucji  (Basillica di Santa Lucia al Sepolcro). Miasto zachwyciło nas swoją piękną architekturą, a spacer wąskimi klimatycznymi uliczkami pozwolił nam wczuć się w historię ludzi, którzy tutaj mieszkali i dbali o to piękne miasto. Pogoda nam sprzyjała co szczególnie mogliśmy odczuć spacerując przy nadbrzeżu zatoki. Niektórzy wybrali łapanie pierwszych promieni wiosennego słońca, a inni zajęli się szukaniem muszelek wyrzucanych przez wodę. Oprócz zwiedzania mieliśmy też czas wolny na pierwsze zakupy. Był to długi dzień. Zmęczeni wróciliśmy do rodzin, którzy wyrazili chęć goszczenia nas.