Szkoła Podstawowa nr 3 im. Adama Mickiewicza w Kraśniku

SPRAWOZDANIE Z KONKURSU: „ Powietrze bez śmieci”

„Nasza szkoła z tego słynie, że do zalewu  nic nie popłynie.

Tutaj uczą się dzieci jak segregować śmieci.

Już wiemy co robić by nie truć dzieci.

Bo w tym jest rzeczy sedno, że nam nie jest wszystko jedno –

Jak  inni po nas będą żyć!

Jesteśmy dopiero uczniami klasy I Szkoły Podstawowej nr 3 w Kraśniku, ale już postanowiliśmy wziąć udział w programie edukacyjnym prowadzonym przez Fundację PGNiG w ramach projektu „ Rodzice i dzieci. Powietrze bez śmieci”.

Kiedy spełniliśmy warunki uczestnictwa w konkursie i otrzymaliśmy ANTYSMOGBOX mogliśmy przystąpić do działania. Wszyscy wiemy, że to jakim powietrzem oddychamy zależy od nas samych oraz od niekorzystnych zjawisk naturalnych. Na zjawiska naturalne nie mamy większego wpływu, ale  czym oddychamy – TAK!

Program zakładał przeprowadzenie 5. zajęć wraz ze scenariuszami zaproponowanymi przez Fundację. Na każdych zajęciach dzieci przeprowadzały ciekawe doświadczenia, oglądały filmiki edukacyjne, brały udział w warsztatach,  przygotowywały gazetki i samodzielnie wykonywały  prace plastyczne na zadany temat. Ponadto uczestniczyliśmy w wycieczce do zakładu Veolii Wschód Sp.z.o.o. Zakład Kraśnik, który oferuje swoim klientom profesjonalne usługi energetyczne najwyższej jakości stawiając na rozwiązania optymalne dla środowiska i społeczności lokalnej.

Zajęcia I – Powietrze jest ważne. Czy wiesz co to jest smog?

  

Zajęcia II– Zanieczyszczone powietrze. Czy wiesz jak tworzy się smog?

Zajęcia III– Ochrona powietrza. Czy wiesz jak walczyć ze smogiem?

 Zajęcia IV– Zdrowie jest ważne. Czy wiesz jak smog szkodzi zdrowiu?

 Zajęcia V– Jesteś kimś ważnym.

                  Czy wiesz jak dbać o siebie gdy jest smog?

Przeprowadzone zajęcia w ramach programu edukacyjnego niewątpliwie przybliżyły dzieciom problem zanieczyszczonego powietrza, który staje się coraz poważniejszym problemem, dotykającym już wszystkich mieszkańców. Zdobyte wiadomości podczas realizacji scenariuszy opierały się na czynnym angażowaniu dzieci i rodziców przez co wpłynęły na działania mające na celu zwiększenie wiedzy na temat smogu, zagrożeń z niego wynikających oraz sposobów walki z nim. Jako uczniowie klasy pierwszej na pewno będziemy w przyszłym roku kontynuować program w ramach zajęć zdrowotnych w klasie II i III – naprawdę warto!